BADYL, Bosch poleca Akumulator Bosch S5 a Centra Future 77 Ah
Ta Centra to jest chyba to samo co Exide Premium 77 Ah, którego zakupiłem ostatnio i jest tańszy.
Może mi ktoś powiedzieć, czy to normalne, że w zimie wzrasta troszkę napięcie ładowania? Po wymianie aku sprawdziłem napięcie i wyszło 14.60V, a po wyłączeniu silnika na aku było trochę ponad 13V przy ok. -10. W lecie pamiętam bo walczyłem z alternatorem, że napięcie ładowania było w okolicach 14.40V.
parasite, ja w drugim aucie (stary passat B4) mam na stałe voltomierz cyfrowy. Też zaobserwowałem, że w lecie napięcie ładowanie wynosiło prawie zawsze 14,4 volta, a teraz zimą 14,7 do 14,8. Sam się zastanawiam, czy to specjalna funkcja regulatora napięcia, czy może na skutek jakichś zjawisk czysto fizycznych/chemicznych? Ktoś się orientuje?
PS w tym passacie to pewnie podobny/taki sam alternator jak w O2
BADYL, Bosch poleca Akumulator Bosch S5 a Centra Future 77 Ah
Ta Centra to jest chyba to samo co Exide Premium 77 Ah, którego zakupiłem ostatnio i jest tańszy.
Może mi ktoś powiedzieć, czy to normalne, że w zimie wzrasta troszkę napięcie ładowania? Po wymianie aku sprawdziłem napięcie i wyszło 14.60V, a po wyłączeniu silnika na aku było trochę ponad 13V przy ok. -10. W lecie pamiętam bo walczyłem z alternatorem, że napięcie ładowania było w okolicach 14.40V.
parasite, ja w drugim aucie (stary passat B4) mam na stałe voltomierz cyfrowy. Też zaobserwowałem, że w lecie napięcie ładowanie wynosiło prawie zawsze 14,4 volta, a teraz zimą 14,7 do 14,8. Sam się zastanawiam, czy to specjalna funkcja regulatora napięcia, czy może na skutek jakichś zjawisk czysto fizycznych/chemicznych? Ktoś się orientuje?
PS w tym passacie to pewnie podobny/taki sam alternator jak w O2
Co ciekawe po podłączeniu prostownika i ustawieniu na tryb zimowy napięcie też wzrasta maksymalnie do 14.6V i przechodzi do trybu ładowania konserwacyjnego czy jakoś tak.
Więc wychodzi, że w zimie napięcie jest specjalnie zwiększane.
dzięki za podpowiedzi Panowie jak już mi całkowicie zdechnie mi aku to wtedy wybiorę którąś z podanych wyżej pozycji
kupuj z centy bo daje jako jedyna 3 lata gwarancji i pakiet asistance a cena jest taka sama jak bosch czy varta przynajmniej tam gdzie ja kupowałęm
[ Dodano: Sro 08 Lut, 12 12:32 ]
Zamieszczone przez parasite
Zamieszczone przez kult0035
Zamieszczone przez parasite
Zamieszczone przez Biszczu
BADYL, Bosch poleca Akumulator Bosch S5 a Centra Future 77 Ah
Ta Centra to jest chyba to samo co Exide Premium 77 Ah, którego zakupiłem ostatnio i jest tańszy.
Może mi ktoś powiedzieć, czy to normalne, że w zimie wzrasta troszkę napięcie ładowania? Po wymianie aku sprawdziłem napięcie i wyszło 14.60V, a po wyłączeniu silnika na aku było trochę ponad 13V przy ok. -10. W lecie pamiętam bo walczyłem z alternatorem, że napięcie ładowania było w okolicach 14.40V.
parasite, ja w drugim aucie (stary passat B4) mam na stałe voltomierz cyfrowy. Też zaobserwowałem, że w lecie napięcie ładowanie wynosiło prawie zawsze 14,4 volta, a teraz zimą 14,7 do 14,8. Sam się zastanawiam, czy to specjalna funkcja regulatora napięcia, czy może na skutek jakichś zjawisk czysto fizycznych/chemicznych? Ktoś się orientuje?
PS w tym passacie to pewnie podobny/taki sam alternator jak w O2
Co ciekawe po podłączeniu prostownika i ustawieniu na tryb zimowy napięcie też wzrasta maksymalnie do 14.6V i przechodzi do trybu ładowania konserwacyjnego czy jakoś tak.
Więc wychodzi, że w zimie napięcie jest specjalnie zwiększane.
Trochę duże te napięcie łądowania.Jeśli aku jest w dobrym stanie to napięcie nie będzie większe niż 13,5V.
Pomyśl sam napięcie znamionowe w instalacji to 12V także napięcia 14,6V powodowało by w najlepszym przypadku częste przepalanie żarówek a w ostateczności spalenie jakiegoś elementu
Tak ma być; napięcie ładowania w zimie będzie wyższe niż w lecie (kompensacja temperaturowa regulatora napięcia w alternatorze), może dochodzić do 14,6-14,8V , też w zależności od poziomu naładowania akumulatora.
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
kupuj z centy bo daje jako jedyna 3 lata gwarancji i pakiet asistance
A co byś wolał?
1) aku, które ma 3 lata z asistance'em, które padnie po tych 3 latach jak minie gwarancja, w międzyczasie możliwy fakap i reklamacja, którą na 95% odrzuci ci producent,
2)aku z 2 letnią gwarancją, które ma dobrą recenzję u sprzedawców= mało reklamacji, 4-6 lat eksploatacji.
Mnie takie opcje przedstawił mój znajomy sprzedawca, mimo że Centr miał 3 półki, Bosha i Varty po 1 i reszta to bannery, kagery i inne gigawaty. Doradził mi to co dobre, bo na centry i tak ma zejście z racji dobrej opinii dawnych Centr, na której jedzie obecnie Exide.
kupuj z centy bo daje jako jedyna 3 lata gwarancji i pakiet asistance
A co byś wolał?
1) aku, które ma 3 lata z asistance'em, które padnie po tych 3 latach jak minie gwarancja, w międzyczasie możliwy fakap i reklamacja, którą na 95% odrzuci ci producent,
2)aku z 2 letnią gwarancją, które ma dobrą recenzję u sprzedawców= mało reklamacji, 4-6 lat eksploatacji.
Mnie takie opcje przedstawił mój znajomy sprzedawca, mimo że Centr miał 3 półki, Bosha i Varty po 1 i reszta to bannery, kagery i inne gigawaty. Doradził mi to co dobre, bo na centry i tak ma zejście z racji dobrej opinii dawnych Centr, na której jedzie obecnie Exide.
kupuj z centy bo daje jako jedyna 3 lata gwarancji i pakiet asistance
A co byś wolał?
1) aku, które ma 3 lata z asistance'em, które padnie po tych 3 latach jak minie gwarancja, w międzyczasie możliwy fakap i reklamacja, którą na 95% odrzuci ci producent,
2)aku z 2 letnią gwarancją, które ma dobrą recenzję u sprzedawców= mało reklamacji, 4-6 lat eksploatacji.
Mnie takie opcje przedstawił mój znajomy sprzedawca, mimo że Centr miał 3 półki, Bosha i Varty po 1 i reszta to bannery, kagery i inne gigawaty. Doradził mi to co dobre, bo na centry i tak ma zejście z racji dobrej opinii dawnych Centr, na której jedzie obecnie Exide.
Czyli jaki ma wytrzymać 4-6 lat.
Też chciałbym wiedzieć? :lol: Pewnie każda centra pada zaraz po gwarancji, a każde inne cudo wytrzymuje 4-6 lat :szeroki_usmiech
Nigdzie nie napisałem że każda centra pada po gwarancji. Po prostu odsetek reklamacji jest spory. Na początku poszukiwań też chciałem kupić centrę, ale kumpel kupił rok temu centrę futurę i jak z nim ostatnio rozmawiałem to kręcił nosem na ten akumulator - nie był zadowolony z rozruchu. Nie zniechęciło mnie to, ale jak znajomy sprzedawca wyłożył mi kawę na ławę to jednak zaufałem Varcie. W Lagunie miałem taki i chodził idealnie u mnie ładnych parę lat, ile miał właściwie tego nie wiem bo kupiłem go razem z autem.
kupuj z centy bo daje jako jedyna 3 lata gwarancji i pakiet asistance
A co byś wolał?
1) aku, które ma 3 lata z asistance'em, które padnie po tych 3 latach jak minie gwarancja, w międzyczasie możliwy fakap i reklamacja, którą na 95% odrzuci ci producent,
2)aku z 2 letnią gwarancją, które ma dobrą recenzję u sprzedawców= mało reklamacji, 4-6 lat eksploatacji.
Mnie takie opcje przedstawił mój znajomy sprzedawca, mimo że Centr miał 3 półki, Bosha i Varty po 1 i reszta to bannery, kagery i inne gigawaty. Doradził mi to co dobre, bo na centry i tak ma zejście z racji dobrej opinii dawnych Centr, na której jedzie obecnie Exide.
mówiąc delikatnie... mylisz się.
moje doświadczenia pokazują, że centra futura jest bardzo dobrej jakości, assistans działa bez szemrania i przyjeżdża bardzo szybko (niecała godzina), i pomimo tego, że okazało się ,że to auto gubi prąd a nie akumulator się kończy to po 2,5 roku bez problemu wymienili na nowy, pomimo, że był w pełni sprawny,
uprzedzę ewentualne insynuacje,
po paru dniach od oddania starego aku, z centrali poszło info i mogłem w sklepie odebrać nowy z półki, i 3 lata gwarancji i assistansu od nowa
trudno sobie wyobrazić lepszą obsługę
więc centra futura jest jak najbardziej godna polecenia, i firma na prawdę dba o klienta
kabi_007, a nie jest przypadkiem tak, że dużo się sprzedaje aku Centra Futura i dlatego mają więcej reklamacji niż innych, których sprzedaje się mniej i dlatego reklamacji nie ma za dużo?
satoot, z tych co podałeś wybrał bym Centrę. Kiedyś mając taki w felce miesiąc przed końcem gwarancji (3 lata) zaczęły się problemy. Wymienili na nowy i znowu 3 lata gwarancji. Niestety auto poszło w inne ręce. Dodatkowo bardzo dobrze działa Centra Assistance. Przyjechali do mnie do garażu po 15 minutach.
mi centra futura padła po 3 latach! dokładnie jak się skończyła gwarancja- 19 stycznia , tydzień później akumulator padł! na pewno nigdy nie kupię centry, wcześniej miałem jakiś no name, chodził kilka lat, i dalej działa u brata w benzynie.
[ Dodano: Pon 13 Lut, 12 10:22 ]
Zamieszczone przez Biszczu
Zastanawiałem się nad Centrą Futura, ale był diabelsko drogi w porównaniu z Bosch S5 77Ah Silver Plus
dobra decyzja, podobno są niezłe, też się nad nim zastanawiam. na pewno nie centra, wyliczona dokładnie na okres trwania gwarancji
[ Dodano: Pon 13 Lut, 12 10:28 ]
Zamieszczone przez kabi_007
Nigdzie nie napisałem że każda centra pada po gwarancji. Po prostu odsetek reklamacji jest spory. Na początku poszukiwań też chciałem kupić centrę, ale kumpel kupił rok temu centrę futurę i jak z nim ostatnio rozmawiałem to kręcił nosem na ten akumulator - nie był zadowolony z rozruchu. Nie zniechęciło mnie to, ale jak znajomy sprzedawca wyłożył mi kawę na ławę to jednak zaufałem Varcie. W Lagunie miałem taki i chodził idealnie u mnie ładnych parę lat, ile miał właściwie tego nie wiem bo kupiłem go razem z autem.
centra futura padła mi po 3 latach! dokładnie!!!!!!!!!! nie polecam żadnej firmy ale centrę odradzam!
Ostatnio robię krótkie odcinki 5km, do tego mam aktywowane CH i LH, standardowo robię dziennie 2 x 15 km, to nie za krótko na podładowanie Centra Futura 77Ah 760A CA770?
Ja z kolei (i nie na przekór) mogę polecić Centrę Futurę. Mam u siebie, druga jeździ u siostry w samochodzie i jeszcze ze dwie u znajomych. Żadnych problemów. Jako przykład u siebie. W trakcie ostatnich mrozów samochód stał ponad 2 tygodnie nie ruszany. Przed odpałem pomiar napięcia - 11,80V (wg teorii aku słaby). Odpalił jakby wogóle mrozów nie było i stał w środku lata, zero problemów. Samochód siostry jeszcze lepszy - postój ponad miesiąc !!!. Przed startem napięcie 11,56V i odpał za pierwszym razem, ale z zawachaniem. Obydwa rozruchy odbywały się przy temperaturze +2 st.C. Silniki benzynowe.
Co do ładowania u Ciebie natash, to może posłuże się własnym przykładem. Po przejechaniu 20 kilku km, uruchmione ogrzewanie, radio, grzanie tylnej szyby miałem napięcie 12,23V (początkowe było poniżej 12V) mierzone po dwóch godzinach od zakończenia jazdy. U mnie siedzi aku 65Ah. U Ciebie jest większy i nie wiem ile mu spada po rozruchu, ale cośtam zawsze go podładuje, przy założeniu że masz prawidłowe napięcie ładowania . Obecnie nowe akumulatory, nie tylko Futury mają wysokie prądy rozruchu w porównaniu do starszej generacji, co jest bardzo pomocne
I żeby nie było, że jestem taki pro-Centra . Polecam również do rozważenia Vartę Silver Dynamic - bardzo dobre akumulatory.
Akumulator przeżył zimę po kilku reanimacjach (ładowaniach) ale dzisiaj padł na dobre i muszę kupić nowy przy tem +18.
Octavia 2 1.9tdi (105km) 2005r. Auto jeździ i będzie jeździło dziennie od poniedziałku do piątku 8km rana i 8 po południu (żona dojeżdza do pracy) czyli prawie wogóle. W weekendy sporadycznie . W serwisie powiedzieli, że alternator jest ten mocniejszy (coś tam ma 120 lub 140 nie wiem czego ale ten mocniejszy jest)
Zastanawiam się nad następującymi modelami:
1 miejsce - centra futura CA 770 77ah 760A
2 miejsce - bosch s5 77 ah 780a / ewntualnie s4 74ah 680A
3 miejsce - varta silver dynamic 77ah 780A / ewentualnie 74 ah 750A.
Aku który padł to był 61ah 540A trochę mały jak na taki silnik ale 2 lata posłużył i cela padła.( taki był jak skodzinę kupowałem).
Jaki akumulator wybrać do w/w eksploatacji auta czyli częsty rozruch, może jakieś opinie od Was po zimie jak wasze aku się sprawiły?
Z góry dzięki za opinie chociaż to nie sezon na akumulator
cosik mi tez pada akumulator, wczoraj gdy umylem auto i sluchalem muzy, to juz sie niechcialo odpalic trzeby bylo na pycha ,
do wyboru mam- bosche , exide ,lion,platinum,
cenowo to okolo 100F, teraz ktorego wybrac? :roll:
puzio, mam ta Varte (77), daje rade, a robie krotkie przebiegi w aucie pelna elektryka, w zimie webasto uzywam czesto, wzmacniacz jednym slowem ma co robic, a pali na dotyk jak to mowia.
natash- to byla sytuacja w ktorej musialem, pchnac i zapalic z 1 biegu
odnosnie odpalaNIA NA BIEGU , ROBILEM TO W POLSCE fiat126p, polonez , seat ibiza, jak tez fiat125p na wstecznym biegu! co do trakora tez za palnie bylo na wstecznym biegu,
Komentarz